نوشته شده توسط : حامد

بارب آلبالویی در مقایسه با سایر گونه های بارب ماهی ظریفی است.رنگ اصلی این ماهی نقره ای یا سیاه است که یک خط افقی طلائی در قسمت وسط بدن ماهی خود نمایی می کند.در دوره ی تخمریزی ماهی نر به آلبالویی روشن تغییر رنگ می دهد که نام ماهی نیز از آن گرفته شده است.

بهترین تانک برای این ماهی،تانکی همراه با گیاه  و حداقل حجم 110 لیتر دارای آب با پی هاش حدود 6 تا 7 می باشد.در آکواریوم این ماهی می توان تخته سنگ نیز قرار داد.اما باید توجه داشت که فضای کافی برای شنای این ماهی وجود داشته باشد.

بهترین راه برای جفتگیری از این ماهی این است که تعدادی از این ماهی در یک آکواریوم نگهداری شود تا جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند.در هنگام تخمریزی ماهی ماده بر روی سطح صاف دراز کشیده و تخمریزی می نماید و سپس در پشت آن ماهی نر اسپرم خود را بر روی تخم ها ترشح می کند.بعد از حدودا" 5 روز نوزادان از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید آن ها را با نوزاد میگو یا غذاهای بسیار ریز تغذیه نمود تا زمانی که آن ها به اندازه ی کافی رشد کنند و بتوانند غذاهای معمولی را دریافت کنند.

بارب آلبالویی نیاز دارد که با غذاهای گوناگون از جمله غذاهای خشک،غذاهای منجمد مانند کرم خونی و همچنین غذاهای زنده مانند میگوی آب شور و نوزاد سایر ماهی ها تغذیه شود.

این ماهی با ماهی هایی همچون گورامی، مولی، دم شمشیری، شارک، رامیزی، انواع لوچ ها و کت فیش ها سازگاری دارد و می توان آن ها را در کنار هم نگهداری نمود.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

این ماهی متعلق به خانواده ی بزرگ سیچلاید است . بارش بومی گواتمالا تا پانامای غربی می باشد طولش به 8 تا 10 سانتیمتر می رسد این ماهی به رنگ خاکستری با 8الی 9 راه راه تقریبا مشکی می باشد که البته جلای بدنش نسبت به سرحال بودنش متغییر است در ضمن نوع دیگری نیزوجود دارد که کاملا سفید است و هیچ خطی در بدن ندارد و همراه با نوع نقش دارش به فروش می رسد بارش ذاتآ ماهی بسیارخشنی است وبااینکه دهان کوچکی دارد آرواره های بسیار قوی ودندان های کوچکش هنگام گازگیری عاقبت ناخوشایندی را برای ماهی مقابل رقم می زند می توان گفت گونه سفید و بی نقش کمی آرام تر می باشد




نر یا ماده بودن این ماهی به آسانی قابل تشخیص است ماهی ماده کمی کوچکتر و شکمش کمی متورم و در صورتی که آماده ی تخم ریزی باشد نسبت به آماده بودنش رنگ شکم از زرد تا برنزی می باشد،ماهی نر دارای باله های پر جلاتر و باله های پشت ومخرجش کاملا کشیده تر و تا انتهای دم و حتی بیشتر ادامه دارند هنگام جفت خوردن خشونت این ماهی زیاد می شود و در زمان تخم ریزی خشونت آنها بیشتر وزمانی که بچه ها سر از تخم در آورند این ماهی بسیار تهاجمی تر می شود به طوری که هیچ نوع ماهی دیگری را نمی توان همراه با آنها نگهداری کرد و همچنین به هر جسم خارجی عکس العمل نشان می دهند و به آن حمله ور می شوند و تا پای جان از فرزندان خود محافظت می کنند واگر احساس ترس و نا امنی کنند جای بچه های خود را پنهانی عوض می کنند ودر نهایت اگر بیش از حد بترسند فرزندان خود را می خورند تا دست کس دیگری به بچه ها یشان نرسد . بچه گیری از این ماهی بسیار آسان است و تنها وسیله ی مورد نیاز یک کوزه ی سفالی می باشد تا در آنجا تخمریزی کنند آکواریوم مورد نیاز هر چند کوچک باشد چندان مهم نیست شما در آکواریمی حتی که به طول 30 سانتیمتر می توانید از یک جفت بارش متوسط بچه گیری کنید ؛ بچه ها را مدت زیادی(( تا وقتی که در آکواریم فضا برای زندگی بچه ها باشد )) می توان در کنارپدرو مادرشان آنها را نگه داری کرد0 بعد از تخم ریزی بچه ها در حدود24الی 36 ساعت از تخم سر در می آورند و بعد از 5 روز شنای آزاد و دسته جمعی می کنند بچه بارش ها هر نوع غذای ریزی را می خورند،پدرو مادر می توانند غذای فرزندان خود را تا مین کنند البته بهتر است در ابتدا ازتخم میگو وبعدآ کاهوی کاملآ ریز شده وغذاهای پودری استفاده کرد

 

خصوصیت دیگر بارش نر اسپرم آن است به طوری که با اکثر سیشیلد ها قابلیت جفت شدن را داراست. بارش های دو رگه بسیار زیاد هستند حتی اسپرم بارش نر می تواند تکثیر بعضی از ماهی ها که تقریبا در آکواریم نا ممکن می باشد را ممکن می سازد((مانند پرت فیش)) .

برای تغذیه ی بارش بهتر است از لوفاگ متناسب با دهانش وغذاهای گوشتی از جمله دل گاو و... استفاده کنید .بارش کاهو را دوست دارد وبه سرحال بودنش کمک می کند البته این ماهی شکارچی نیز است وماهی های کوچک را براحتی شکار می کند . می توان گفت محیط زندگی دررفتار این ماهی بسیار موثر است مثلآ اگر بارش را از بچگی با ماهی های آرام وگیاه خوار بزرگ کنید این ماهی مهاجم به ماهی بسیار آرامی تبدیل خواهد شد.(( البته به غیر از زمان جفت گیری))

 

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

زبرا دانیو ماهی ای پرجنب و جوش و زیبا است که نگهداری آن در آکواریوم آسان می باشد.این ماهی دارای جثه ای کوچک است و حداکثر طول آن به ۵ سانتی متر می رسد.دارای خط های افقی بر روی بدن می باشد که نام آن نیز حاکی از این موضوع است.

آکواریومی همراه با گیاهان فراوان،نور غیر مستقیم و زیاد،دمای ۲۶ درجه ی سانتی گراد و پی هاش خنثی برای این ماهی مناسب است.این ماهی از انواع غذاهای خشک تغذیه می نماید.

زبرا دانیو ماهی ای صلح جو است و برای سایر ماهیان آکواریوم مزاحمتی ایجاد نمی کند.در تمام سطوح آب شنا می کند و سریع و پرتحرک است.نگهداری این ماهی به صورت دسته ای توصیه می شود،چرا که این ماهی ها معمولا" گروهی شنا می کنند.

این ماهی از دسته ی ماهیان تخم گذار است و جفتگیری از آن نسبتا" ساده می باشد.ماهی ماده دارای شکم بزرگتر و رنگ روشن تر می باشد.برای جفتگیری از این ماهی بهتر است که یک ماهی ماده را به همراه دو یا سه ماهی نر در یک آکواریوم همراه با گیاه که ارتفاع آب آن حداکثر ۱۵ سانتی متر باشد قرار دهید.دقت کنید که ماهی ماده دارای شکم متورم باشد.ماهی ماده معمولا" در هنگام سحر تخمریزی می نماید.در هر بار تخمریزی حدود ۲۰۰ عدد تخم ریخته می شود که لارو ها پس از ۲ روز از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید لارو ها را با آمفوزویر تغذیه نمود.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

کریدوراس زمردی با نام کریدوراس دماغ خوکی نیز شناخته می شود.زیستگاه اصلی این ماهی، آمریکای جنوبی در حاشیه ی رودخانه ی آمازون می باشد.

حداقل حجم آکواریوم برای زندگی این ماهی حدود 110 لیتر، پی هاش حدود 6.8 تا 7.2 ،دمای حدود 16 تا 22 درجه ی سانتی گراد، همراه با گیاهان فراوان و تزئینات چوب، محیطی شبیه به زیستگاه اصلی این ماهی را برای آن مهیا می سازد.نگه داشتن پی هاش در حدود تایین شده با فیلتراسیون مناسب از هرگونه بروز استرس در ماهی جلوگیری می کند.در هر تخمریزی در آکواریوم، ماهی ماده تخم ها را بر باله ی شکمی خود نگهداری می کند و آن ها را تک تک بر روی برگ گیاهان، سنگ ها و سایر اشیاء درون آکواریوم قرار می دهد.در هر تخمریزی حدود 900 تا1100 تخم ریخته می شود.

کریدوراس زمردی ماهی ای کفخوار است و باید آن را با انواع غذاهای خشک، کرم خونی و غذاهای منجمد تغذیه نمود.

این ماهی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، تترا،دیسکس، آنجل و گورامی سازگاری دارد و می توان آن ها را در کنار هم نگهداری نمود.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

گورامی نواری اغلب با نام های غول پیکر،رنگین کمانی یا راه راه شناخته می شود.این ماهی جزء دسته ماهی های لابیرنت نیز می باشد.این بدین معنا است که این ماهی دارای دستگاه تنفس خاص و متفاوتی با سایر ماهی ها است.این ماهی ها دارای عضوی می باشند که به آن ها این امکان را می دهد تا مستقیما" از هوا تنفس کنند.این ویزگی به آن ها این اجازه را می دهد که در سطح آب شنا کنند.در بخش هایی از کشور هند از این ماهی برای تغذیه استفاده می شود.برای این منظور ابتدا ماهی را خشک می کنند و سپس آن را مصرف می نمایند.

گورامی نواری به آکواریومی به حجم 110 لیتر یا بیشتر همراه با انبوه گیاهان که به صورت شیبدار از انتهای آکواریوم به  جلو چیده شده باشد نیاز دارد.دمای مناسب برای آن 22 تا 27درجه ی سانتی گراد می باشد.بهتر است این ماهی در آکواریومی تاریک و همراه با گونه های دیگری از ماهیان که از نظر اندازه و خلق و خو با آن مشابهت دارند نگهداری شود.اندازه این ماهی تا 10 سانتی متر می رسد.

گورامی جزء ماهیان تخم گذار است و ماهی نر قبل از مر حله ی تخمریزی، لانه ای حبابی در زیر برگ گیاهان درست می کند تا تخم ها در آن جا قرار گیرند.تفاوت ماهی نر و ماهی ماده از باله ی پشتی و رنگ بدن مشخص می شود.باله ی پشتی در ماهی نر نوک تیز است و همچنین رنگ بدن ماهی نر تیره تر از رنگ بدن ماهی ماده می باشد.رنگ بدن ماهی نر در زمان جفتگیری به رنگ سیاه بسیار نزدیک می شود.هنگام جفتگیری،باید ارتفاع آب را کاهش داد و به نزدیک 15 سانتی متر رساند.همچنین دما نیز باید تا 28 درجه ی سانتی گراد افزایش یابد.پس از تخمریزی باید ماهی ماده به تانک دیگری منتقل شود.زیرا ماهی نر از تخم ها نگهبانی می کند و از دخالت ماهی ماده در این امر جلوگیری می کند و ممکن است به آن صدمه بزند و حتی منجر به مرگ آن شود.نوزاد ها پس از 24 ساعت از تخم خارج می شوند.

گورامی نواری جانوری همه چیزخوار است و بهتر است که در رژیم غذایی آن انواع غذاها از جمله جلبک دریایی، غذاهای منجمد، کرم خونی و میگوی آب شور قرار گیرد.

این ماهی با ماهی هایی همچون مولی، دم شمشیری، گوپی، پلاتی، رازبورا، انواع تترا، بارب و انواع لوچ ها سازگاری دارد.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()