نوشته شده توسط : حامد

زیستگاه کریدوراس نانوس انشعاب های رودخانه های بزرگ در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی می باشد.نانوس ماهی ای صلح جو است که در قسمت های پایینی آکواریوم شنا می کند.این ماهی دارای رنگی طلائی همراه با نقطه های سیاه بر روی بدن می باشد.

 

این ماهی نیاز به یک آکواریوم گیاهی دارد تا فضای کافی برای پنهان شدن داشته باشد که بتواند خود را از نور مخفی کند.همچنین سطح کف آکواریوم نیز باید دارای سنگ ریزه های نرم باشد تا هنگامی که ماهی برای تغذیه، کف آکواریوم را تفتیش می کند به دهان آن آسیب نرسد.کریدوراس نانوس زندگی گروهی را ترجیح می دهد.بنابراین یک گروه شش نفره یا بیشتر از آن می تواند بهترین گزینه برای نگهداری باشد.دمای مناسب برای نگهداری این ماهی در حدود 22 تا 26 درجه است.

 

برای جفتگیری، تعدادی از این ماهی را در کناره یکدیگر قرار دهید و اجازه دهید که جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند.تخم های گذاشته شده توسط ماهی نر بارور می شوند و پس از حدودا" 5 روز نوزادان از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید نوزادان را با نوزاد میگوی آب شور تغذیه نمود.

 

نانوس موجودی همه چیزخوار است، اما باید رژیم غذایی آن متعادل باشد و انواع غذاهای خشک، کرم منجمد و حتی غذای زنده به آن داده شود.

 

این ماهی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، دیسکس، آنجل، رازبورا، گورامی و انواع تترا سازگاری دارد و با مسالمت در کنار آن ها زندگی می کند.

 

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

زیستگاه کریدوراس پاندا، شاخه های فرعی رودخانه های آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد.ماهی صلح جو است که در سطح پایینی آکواریوم و در کف آن شنا می کند.دارای رنگ طلائی همراه با خط های مشکی عمودی بر روی چشم و باله ی پشتی می باشد.

 

این ماهی نیاز به یک آکواریوم گیاهی دارد تا فضای کافی برای پنهان شدن داشته باشد که بتواند خود را از نور مخفی کند.همچنین سطح کف آکواریوم نیز باید دارای سنگ ریزه های نرم باشد تا هنگامی که ماهی برای تغذیه، کف آکواریوم را تفتیش می کند به دهان آن آسیب نرسد.کریدوراس پاندا زندگی گروهی را ترجیح می دهد.بنابراین یک گروه شش نفره یا بیشتر از آن می تواند بهترین گزینه برای نگهداری باشد.دمای مناسب برای نگهداری این ماهی در حدود 22 تا 26 درجه است.

 

اطلاعات کافی در مورد تولید مثل این ماهی در دسترس نیست.اما تو صیه می شود که برای جفتگیری از این ماهی گروهی از آن ها در کنار هم نگهداری شوند.

 

این ماهی موجودی همه چیزخوار است، اما باید رژیم غذایی آن متعادل باشد و انواع غذاهای خشک، کرم منجمد و حتی غذای زنده به آن داده شود.

 

این ماهی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، دیسکس، آنجل، رازبورا، گورامی و انواع تترا سازگاری دارد و با مسالمت در کنار آن ها زندگی می کند.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

کریدوراس جولی ماهی ای صلح جو است که در سطح پایینی آکواریوم شنا می کند.زیستگاه این ماهی انشعاب های رودخانه های بزرگ آمریکای جنوبی می باشد.دارای بدن نقره ای همراه با نقطه های مشکی از ابتدای سر تا انتهای دم می باشد.

 

این ماهی نیاز به یک آکواریوم گیاهی دارد تا فضای کافی برای پنهان شدن داشته باشد که بتواند خود را از نور مخفی کند.همچنین سطح کف آکواریوم نیز باید دارای سنگ ریزه های نرم باشد تا هنگامی که ماهی برای تغذیه، کف آکواریوم را تفتیش می کند به دهان آن آسیب نرسد.کریدوراس جولی زندگی گروهی را ترجیح می دهد.بنابراین یک گروه شش نفره یا بیشتر از آن می تواند بهترین گزینه برای نگهداری باشد.دمای مناسب برای نگهداری این ماهی در حدود 22 تا 26 درجه است.

 

برای تولید مثل این ماهی تعدادی از آن ها را درکنار هم نگهداری کنید و اجازه دهید که جفت مورد نظر، یکدیگر را پیدا کنند.پس از تخمریزی باید والدین از آکواریوم خارج شوند یا این که تخم ها به آکواریوم دیگری منتقل شوند.لارو ها پس از حدودا" 5 روز از تخم خارج می شوند.در این زمان باید آن ها را با نوزاد میگوی آب شیرین تغذیه نمود.

 

این ماهی موجودی همه چیزخوار است، اما باید رژیم غذایی آن متعادل باشد و انواع غذاهای خشک، کرم منجمد و حتی غذای زنده به آن داده شود.

 

کریدوراس جولی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، دیسکس، آنجل، رازبورا، گورامی و انواع تترا سازگاری دارد و با مسالمت در کنار آن ها زندگی می کند.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

ماهی های این خانواده عموما" کوچک بوده و حتی نگهداری نمونه های بالغ آن نیز در آکواریوم عملی نیست.از اختصاصات آن ها چشم های بزرگ،دهان بزرگ و دو باله ی پشتی مجزا است که دومین باله از نظر شکل و اندازه مشابه باله ی مخرجی می باشد.همان گونه که از اسم آن ها پیداست،بیشتر ماهی های کاردینال قرمز رنگ بوده ولی برخی از آن ها سیاه،زرد و یا ترکیبی از این رنگ ها می باشند.علائم سیاه روی بدن آن ها از عوامل تشخیص گونه های مختلف به حساب می آیند.

این ماهی ها خجول بوده و روز ها در پناهگاه های خود پنهان شده و دارای فعالیت شبانه می باشند.هرگز نباید آن ها را با ماهی های کوچک دیگر در آکواریوم نگهداری نمود،در غیر این صورت هر شب از تعداد آن ها کاسته خواهد شد.در طبیعت معمولا" از صدف های حلزونی به عنوان پناهگاه استفاده می نمایند.در این گونه موارد،ماهی انگل حلزون نشده بلکه فقط از پوشش صدفی آن به عنوان پناهگاه استفاده می نماید.برای نگهداری آن ها در آکواریوم حتما" باید پناهگاه های مناسب در آکواریوم تعبیه شود.اگر این ماهی ها بدانند که در مواقع لزوم به آسانی می توانند خود را پنهان نمایند،حالت خجول بودن آن ها کاهش می یابد.

امکان تخمریزی ماهی های کاردینال در آکواریوم های خانگی مانند آکواریوم های عمومی وجود دارد.در برخی از گونه ها دوره ی رشد و نمو تخم در داخل دهان ماهی انجام می گیرد.در صورتی که برخی دیگر برای این منظور در داخل صدف نرم تنان لانه می سازند.تخم ها معمولا" بر روی سطح صاف داخل صدف ریخته می شود.در هر تخمریزی معمولا"۱۰۰ عدد تخم یا بیشتر ریخته می شود.

از ماهی های این خانواده حدود بیست گونه در خلیج فارس و دریای عمان زندگی می کنند که ارزش شیلاتی ندارند و حتی تاکنون استفاده هایی از آن ها برای نگهداری در آکواریوم نیز صورت نگرفته است.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

گورامی دارف شامل تنوع رنگ بسیاری است و دارای رنگ های آبی، قرمز و آبی براق می باشد.این ماهی دارای درخشندگی رنگین کمانی بر روی بدن است که این درخشندگی در جنس نر برجسته تر است. این ماهی جزء دسته ماهی های لابیرنت است.این بدین معنا است که این ماهی دارای دستگاه تنفس خاص و متفاوتی با سایر ماهی ها است.این ماهی ها دارای عضوی می باشند که به آن ها این امکان را می دهد تا مستقیما" از هوا تنفس کنند.این ویزگی به آن ها این اجازه را می دهد که در سطح آب شنا کنند.

آکواریومی با حداقل حجم 57 لیتر با دمای 22 تا 28 درجه ی سانتی گراد برای این ماهی مناسب است.وجود گیاهان طبیعی در آکواریوم  نیز اهمیت زیادی دارد.استفاده از سنگ های تیره موجب می شود که درخشندگی ماهی پدیدار تر شود.فیلتراسیون مناسب و تعویض مقداری از آب آکواریوم در زمان های مشخص به جلوگیری از بیمار شدن ماهی کمک می کند.گورامی دارف ماهی ای صلح جو و خجالتی است.در صورت نگهداری آن ها به صورت جفت، دو ماهی با هم شنا می کنند.از نگهداری این ماهی با ماهی های بزرگتر و پرخاشگر خودداری نمایید.معمولا" صداهای بلند موجب ترساندن این ماهی می شود.بنابراین بهتر است که آکواریوم این ماهی در محلی آرام نگهداری شود.

تشخیص جنسیت در این ماهی از طریق باله ی مخرجی امکان پذیر است.باله ی مخرجی در ماهی نر نوک تیز است در صورتی که این باله در ماهی ماده گرد می باشد.دارف از دسته ماهی های تخم گذار است.در زمان جفتگیری، ماهی نر لانه های حبابی در زیر برگ های شناور در سطح آب درست می کند.ماهی ماده در سطح آب تخمریزی می کند و تخم ها در درون لانه های حبابی قرار می گیرند.قبل از انجام عملیات جفتگیری باید ارتفاع آب را کاهش داد و به کمتر از 15 سانتی متر رساند.پس از تخمریزی لازم است که ماهی ماده از آکواریوم خارج شود.زیرا مورد حمله از طرف ماهی نر قرار می گیرد.پس از 2 یا 3 روز از انجام تخمریزی ماهی نر نیز باید از آکواریوم خارج شود.پس از خروج لارو ها از تخم آن ها را با آنفوزوئر تغذیه نمایید و هنگامی که بزرگتر شدند می توانید از نوزاد میگوی آب شیرین نیز استفاده کنید.

دارف ماهی ای همه چیز خوار است و می توان آن را با انواع غذاهای خشک و انواع غذاهای پروتئینی تغذیه نمود.

دارف با ماهی هایی از جمله مولی، دم شمشیری، گوپی، پلاتی، انواع تترا، دانیو، رازبورا و انواع بارب سازگاری دارد.

 

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 876
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()