نوشته شده توسط : حامد

بارب ببری دارای رنگ نقره ای یا طلائی همراه با نوارهای مشکی بر روی بدن و همچنین دارای باله های نارنجی می باشد.ماهی پر جنب و جوشی است و بهتر است که به صورت گروهی در آکواریوم نگهداری شود.

بهترین تانک برای این ماهی،تانکی همراه با گیاه  و حداقل حجم 110 لیتر دارای آب با پی هاش حدود 6 تا 7 می باشد.در آکواریوم این ماهی می توان تخته سنگ نیز قرار داد.اما باید توجه داشت که فضای کافی برای شنای این ماهی وجود داشته باشد.بارب سبز ماهی پر تحرکی است و ممکن است گاهی به سایر ماهی ها صدمه بزند و یا حتی باله های ماهی های بزرگتر و کند تر در حرکت را گاز بگیرد.

بهترین راه برای جفتگیری از این ماهی این است که تعدادی از این ماهی در یک آکواریوم نگهداری شود تا جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند.در هنگام تخمریزی ماهی ماده بر روی سطح صاف دراز کشیده و تخمریزی می نماید و سپس در پشت آن ماهی نر اسپرم خود را بر روی تخم ها ترشح می کند.بعد از حدودا" 5 روز نوزادان از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید آن ها را با نوزاد میگو یا غذاهای بسیار ریز تغذیه نمود تا زمانی که آن ها به اندازه ی کافی رشد کنند و بتوانند غذاهای معمولی را دریافت کنند.

بارب ببری نیاز دارد که با غذاهای گوناگون از جمله غذاهای خشک،غذاهای منجمد مانند کرم خونی و همچنین غذاهای زنده مانند میگوی آب شور و نوزاد سایر ماهی ها تغذیه شود.

این ماهی با ماهی هایی همچون گورامی، مولی، دم شمشیری، شارک، رامیزی، انواع لوچ ها و کت فیش ها سازگاری دارد و می توان آن ها را در کنار هم نگهداری نمود.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

بارب سرخ (رزی بارب) یکی از بزرگترین گونه های ماهی های بارب از نظر اندازه است که می تواند در طبیعت تا حدود 15 سانتی متر رشد کند.ماهی نر دارای رنگ ترکیبی قرمز و طلائی است و دارای رنگ سیاه بر روی باله های پشتی می باشد.ماهی ماده فاقد رنگ قرمز است و عمدتا" طلائی می باشد.

بهترین تانک برای این ماهی،تانکی همراه با گیاه  و حداقل حجم 110 لیتر دارای آب با پی هاش حدود 6 تا 7 می باشد.در آکواریوم این ماهی می توان تخته سنگ نیز قرار داد.اما باید توجه داشت که فضای کافی برای شنای این ماهی وجود داشته باشد.این ماهی دارای خصلت گروهی زندگی کردن است و اگر در آکواریوم از این ماهی به صورت گروهی نگهداری شود مسلما" موجب آزار سایر ماهی ها نمی شوند.

بهترین راه برای جفتگیری از این ماهی این است که یک ماهی نر و دو ماهی ماده در آکواریوم نگهداری شود.همچنین برای تخمریزی باید بستری از سنگریزه های سخت در کف آکواریوم تعبییه شود.پس از تخمریزی نیز باید والدین از آکواریوم خارج شوند تا به تخم ها آسیب نرسانند. بعد از حدودا" 3 روز نوزادان از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید آن ها را با نوزاد میگو یا غذاهای بسیار ریز تغذیه نمود.

بارب سرخ نیاز دارد که با غذاهای گوناگون از جمله غذاهای خشک،غذاهای منجمد مانند کرم خونی و همچنین غذاهای زنده مانند میگوی آب شور و نوزاد سایر ماهی ها تغذیه شود.

این ماهی با ماهی هایی همچون گورامی، دمشمشیری، مولی، پلاتی، گوپی، شارک، انواع لوچ ها و کت فیش ها سازگاری دارد

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

کریدوراس زمردی با نام کریدوراس دماغ خوکی نیز شناخته می شود.زیستگاه اصلی این ماهی، آمریکای جنوبی در حاشیه ی رودخانه ی آمازون می باشد.

حداقل حجم آکواریوم برای زندگی این ماهی حدود 110 لیتر، پی هاش حدود 6.8 تا 7.2 ،دمای حدود 16 تا 22 درجه ی سانتی گراد، همراه با گیاهان فراوان و تزئینات چوب، محیطی شبیه به زیستگاه اصلی این ماهی را برای آن مهیا می سازد.نگه داشتن پی هاش در حدود تایین شده با فیلتراسیون مناسب از هرگونه بروز استرس در ماهی جلوگیری می کند.در هر تخمریزی در آکواریوم، ماهی ماده تخم ها را بر باله ی شکمی خود نگهداری می کند و آن ها را تک تک بر روی برگ گیاهان، سنگ ها و سایر اشیاء درون آکواریوم قرار می دهد.در هر تخمریزی حدود 900 تا1100 تخم ریخته می شود.

کریدوراس زمردی ماهی ای کفخوار است و باید آن را با انواع غذاهای خشک، کرم خونی و غذاهای منجمد تغذیه نمود.

این ماهی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، تترا،دیسکس، آنجل و گورامی سازگاری دارد و می توان آن ها را در کنار هم نگهداری نمود.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

کریدوراس آگاسیزی (به افتخار لویی آگاسی) بومی کشور پرو است و در کل ماهی ای صلحجو می باشد.این ماهی از گونه ی ماهیان کفزی است و سطح شنای آن، قسمت پایینی آکواریوم می باشد.آگاسیزی دارای نقطه های سیاه فراوانی بر روی بدن و همچنین یک نوار مشکی کم رنگ بر روی چشم می باشد.

این ماهی نیاز به یک آکواریوم گیاهی دارد تا فضای کافی برای پنهان شدن داشته باشد که بتواند خود را از نور مخفی کند.همچنین سطح کف آکواریوم نیز باید دارای سنگ ریزه های نرم باشد تا هنگامی که ماهی برای تغذیه، کف آکواریوم را تفتیش می کند به دهان آن آسیب نرسد.آگاسیزی زندگی گروهی را ترجیح می دهد.بنابراین یک گروه شش نفره یا بیشتر از آن می تواند بهترین گزینه برای نگهداری باشد.دمای مناسب برای نگهداری این ماهی در حدود 22 تا 26 درجه است.

هم اکنون اطلاعات زیادی در مورد تکثیر این ماهی در آکواریوم در دست نیست و تکثیر آن در آکواریوم انجام نپذیرفته است.

این ماهی موجودی همه چیزخوار است، اما باید رژیم غذایی آن متعادل باشد و انواع غذاهای خشک، کرم منجمد و حتی غذای زنده به آن داده شود.

این ماهی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، دیسکس، آنجل، رازبورا و گورامی سازگاری دارد و با مسالمت در کنار آن ها زندگی می کند.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 822
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حامد

گربه ماهی ردتیل دارای سر و بدنی پهن است که در امتداد دم و باله ها باریک می شود.این ماهی دارای رنگ مشکی تیره بر روی بدن، رنگ سفید در زیر بدن و دمی قرمز می باشد.

ردتیل تا 140 سانتی متر رشد می کند و باید فضای کافی برای رشد آن در آکواریوم در نظر گرفته شود.بنابراین باید این ماهی در آکواریومی بزرگ نگهداری شود.آکواریومی با حداقل حجم 945 لیتر، همراه با گیاه، تخته سنگ و تکه های چوب بزرگ، دمای 21 تا 24 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 5/5 تا 8/6 محیطی مناسب برای این ماهی می باشد.با توجه به این که ردتیل ماهی پر جنب و جوشی است باید درپوشی مناسب برای آکواریوم در نظر گرفته شود تا از بیرون پریدن ماهی از آب جلوگیری شود.

تولید مثل ردتیل به صورت لقاح خارجی انجام می گیرد و اسپرم ماهی نر پس از تخمریزی ماهی ماده بر روی آن ترشح می شود.جفتگیری این ماهی درون آکواریوم به ندرت دیده شده است.

تغذیه ی این ماهی در آکواریوم کار دشواری نیست.در طبیعت این ماهی از ماهی ها و سخت پوستان تغذیه می نماید.از انواع غذاهای خشک، غذاهای منجمد و انواع کرم ها در تغذیه ی ردتیل می توان استفاده کرد.

این ماهی با انواع سیچلاید های آمریکای جنوبی سازگاری دارد.

javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 1060
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()